lördag 8 maj 2010

Denna vecka har varit relativ lugn. Var troligen på min sista Frühlings fest i tisdags. Denna gång så var det riktigt mycket folk från skolan (utbytesstudenter) vilket var kul. Sedan hände det inte så mycket förrän igår, då jag var och spelade biljard. Alltså för mig är biljard mest bara tur =) Fick in riktigt bra stötar då och då. Var inte sämst i alla fall. Sedan så träffade jag Andy ute på stan. Var dock trött och inte så party sugen igår så det blev en tidig natt buss hem.

Har faktiskt lagat mat varje dag denna vecka, vilket betyder att min mynthög bara växer och växer (betalar snabbmat med mynt (använder även mynt till tvätten)). Hatar verkligen mynt.



Alltså Tyskland är inte så billigt som jag först trodde när det gäller handla mat. Grönsaker är inte direkt billigt inte heller nötkött. Dock fläskkött är billigt. Red Bull är till och med dyrare här än i Sverige. Rakblad är också dyrare här (kanske?). Betalade 16€ för 4 blad Gilette Fusion Power, vete tusan vad priset är i Sverige, men jag tyckte det var lite för dyrt för 4 stycken blad. Något som är billigare är godis och alkohol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar