tisdag 23 mars 2010

Lite dåligt med bloggande denna helg. Detta på grund av att jag varit lite sjuk. Börjar bli frisk, dock har vårsolen varit förrädisk för min ögon/näsa. Dock riktigt gött med 20 grader och sol mitt på dagen.

Idag hade vi ett prov i skolan. Provet bestod av grammatik, skriva en text och läsförståelse. Grammatiken gick riktigt åt skogen, texten så där men läsförståelsen gick kalas. Bryr mig bara om att lära mig tyska och det räcker för mig att jag precis klarar kursen med minsta marginal.

Lars, Arne och jag planerade idag en tripp till Zürich under påsken. Verkar bli rätt så vettigt pris också. 90€ fram och tillbaks med tåget och 30€ för att bo på billigt hotell. Kan bli alla tiders!

Efter skolan åkte jag, Lars, Arne och en kines som heter Köping till ett utsikts torn kallat Bismarck. Detta ligger på andra sidan av staden jämfört med tvtornet.


Tyvärr så var det stängt. Dock så var vyn från mark nivån också bra. Kanske inte världens mest intressanta bild. Om du är riktigt observant så kan du se tvtornet på andra sidan.


På vägen hem så hittade jag en Turbo cab 997.2 i färgen cremeweiss. passade riktigt bra. Är dock inte så förtjust i fälgarna. Ägaren till denna bil ägde förmodligen en bil som stod bredvid också, en Cayenne Turbo s.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar