torsdag 25 mars 2010

Verkar som jag klarade mitt tyska test med minsta möjliga marginal. Det var grammtik delen som ställde till det. Min tyska lärare hintade om att vissa inte var så bra=)

Var ute på stan och hittade en motsvarighet till NK, men 10 ggr större. Priserna verkar vara desamma, tex en ETON skjorta kostade mellan 100-130€. Ska nog köpa mig en, behöver en till skjorta.



Igår kväll blev det utgång. Det blev dock bara jag, Lars (dansk), Christopher (fransman) och Andrea (Peruan). Började utgången med McDonkan, vilket aldrig är fel. Dock verkar inte tyskarna vara så mycket för Donkan här i Stuttgart. Sedan bar det av mot någon takfest. Vi stack dock ganska snabbt från takfesten och gav hos iväg med taxi (går ingen kommunaltrafik efter 1.00 på vardagar) till ett uteställe. Cluben var faktikst mycket bra. Man fick ett klippkort som var värt 80€ som man använde för att köpa dricka med mera. Tappade man det så blev man skyldig stället direkt 80€. Faktiskt ganska praktiskt system. Man slapp penga hantering, vilket är ruskigt skönt att slippa här i Tyskland. HATAR MYNT. Lokalen var lite som en blandning av Valand och Park Lane. Kommer definitivt gå dit igen. Kom dock hem lite väl sent. (Blev taxi hem också)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar