tisdag 29 juni 2010

Så efter en trevlig midsommarhelg så är jag tillbaka i Tyskland igen. Flygning till Tyskland blev lite stressig. Jag mellanlandade som vanligt i Berlin. Mitt plan från Sverige var 5 minuter försenat så det innebar att det var bara 25 minuter mellan planet från Göteborg landade i Berlin tills mitt plan till Stuttgart skulle lyfta. Trodde att när jag hade landat att någon skulle hämta mig som förra gången, men nej. Var tvungen att springa iväg till en annan terminal och ta mig igenom en säkerhetskontroll. Hade inte lite brottom, så jag knödde mig före ganska rejält. Hörde dock inga protester. Fastnade dock i säkerhetskontrollen, hade visst 5 cent i "extrafickan" på byxan. Detta upptäckte dock inte Landvetter. Hm undrar hur säkerheten är där egentligen. När jag nådde gaten var det 10 minuter tills planet skulle lyfta, dock var det många som var sena så vi var tvugna att vänta 10 minuter efter utsatt tid. De var några mer "Göteborgare" som skulle till Stuttgart och de var de som var sena. De undrade hur jag kunde vara så snabb =)

Titta min väska =)


Denna vecka har jag tre prov, så det blir mest pluggande. Vädret är helt underbart nu i Stuttgart, 28 plus och solsken. Var ute och gick idag och hittade denna korsning. Blir faktiskt inte klok på den. Alltså för alla riktningar så fortsätter vägen till höger eller vänster men inte rakt fram eller? Vem har företräde? Vad tusan tänkte när de designade denna.



Snart är dags för att grilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar