lördag 3 april 2010

Denna veckan har varit en riktigt pina och är fortfarande.

Började med att bli febrig på tisdag eftermiddagen. Låg då och sov hela dagen efter skolan. En av mina grannar väckte mig dock, han ville ha sällskap till Burger King. Jag behövde äta så jag följde med. Dock Burger King besöketet var ingen höjdare. Väntade 25 minuter på min double cheeseburger (klagade en del gånger). Till slut gav vi upp och ville ha pengarna tillbaks. Jag fick bara pengarna för min hambugare och ingen kompensation och inte ens ett "ursäkta" fick jag. I sverige skulle jag "skällt" ut denna idiot, dock är mina tyska kunskaper tillräckligt bra för detta än. Min tyska vän, sa att vi skulle skriva ett mail istället. ORKA! Det verkar som inte tyskarna gillar att klaga face to face.

Onsdagen var det att gå till skolan och sen sova hela dagen.

Torsdag morgan var så himla *censur*. Till råga på allt så hade jag fått halsfluss. Trodde jag hade fått min beskörda del av halsfluss i mitt liv, men nej! Visste direkt att jag hade fått halsfluss när jag inte kunde "svälja" min frukost. Gick till skolan för att sedan leta upp doktor på eftermiddagen. Gick till ett försäkringsbolag i Stuttgart (trodde jag hade någon sjukförsäkrning genom skolan), men de kunde inte hjälpa mig. Dock fick jag med mig en lista på möjliga doktorer jag kunde gå till. Dock verkade det som de flesta hade stängt inför påsk eller så hade "lunch". Hittade dock en av en ren slump.


Riktigt trevlig mottagning. Doktorn var öron-näsa-hals doktor. Tog ungefär en timma. Var en liten utmaning att förstå den tyska doktorn och förklara mitt problem på tyska. Men det gick (tror jag). Besöketet kostade mig 10€ (avgift var 3:e månad). Fick ett recept som jag tog till ett apotek. Fick utskrivet Antibiotika och något smärtstillande på flaska. Kostade mig bara 5€. Gick sedan hem och sov:P

Fredagen: sov!

Nu på lördagen, mår jag lite bättre. Halsflussen börjar minska. Har dock fortfarande feber. Hoppas att allt är bra tills på tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar