söndag 11 april 2010

Hm, söndag idag.

Så vad har hänt under den gångna veckan. Var i skolan både torsdag och fredag. Lärde mig inte så mycket, men det var kul att träffa kompisarna igen. På fredagen skulle vi ett "knytkalas" med mat från våra hemländer. Eftersom jag inte var så pigg så bestämde jag och Lars att ta med sill och vodka. Jag stod för Vodkan och Lars för sillen. Blev ingen direkt hit, men var helt okey.

Under torsdagen och fredagen så har jag förberett min presentation om Porsche som jag kommer ha på tisdag. Sov mycket under dessa dagar också. På fredagen var det köksfest och sen utgång. Helt okey, men var lite för trött. Träffade Andy (tyskkompis från sverige) mitt i natten, detta resulterade att jag missade alla nattbussar så jag fick ta taxi hem.

I lördas var vi hemma hos Lars och Arnes tyska "buddy" (en person som hjälpte dem när de kom hit för första gången). Han bor hos sina föräldrar ute på "landet" (typ Mölndal). Tog en timma att ta sig dit med kollektivtrafik. Det tar dock bara 7 minuter med bil. Hos denna tysk hade vi mycket trevligt. Han hade utsikt över stora delar av Stuttgart, vilket var najs. Vi åt något som jag inte vet vad det heter. Du har en "grill" på bordet och sen så grillar du den mat du vill ha. Riktigt gött! Är inte den tyska kompisen (Sohel) på bilden utan en av hans vänner (Christian). Lars blev rätt så dålig på bilden, men men


Idag gick jag upp sent. Pluggade lite tysk grammatik. Möte Andy inne i stan för att äta middag. Vi åt typisk Swäbisch (lokal) mat. Var rätt gott.


Efter det kom Mathias förbi och hjälpte mig att rätta min text för presentationen. Var inte så många fel faktiskt. Nu gäller det bara att komma ihåg vad jag skall säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar