måndag 26 april 2010

Idag var vi i en park som heter, Schlossgarten (liknar typ Slottskogen (typ samma namn också)). Riktigt najs. Det fanns grillar där man kunde använda. Blev 500 gram kött=) Var "otroligt" varmt idag, typ 25 grader och sol. Har inga shorts här än, så det var rätt så varmt med jeans. Har dock bett morsan att skicka ner lite sommarkläder, det behövs här! Inte alls samma kalla klimat som i Sverige. Tror även jag brände mig lite i nacken idag.



I lördags låg jag mest och sov. Dock så lagade jag mat också. Hemlagad mat är rätt så mycket godare än kårrestaurangen och pizza. Så det kommer bli mer hemlagad mat nu. På kvällen gick jag, Arne och Lars till några amerikanare och australiensare. Där spelade vi Beer Pong, dock utan öl i glasen. Jag och Lars krossade de andra. Dock är det mest ett spel som beror på tur.


På torsdagen hade jag en lektion under dagen. Lektionen handlade om aerodynamik. Har haft en liknande lektion hemma i Sverige, så det skall nog inte vara så svårt att förstå vad de pratar om. Denna torsdag var det rätt så mycket fester i stan, så vi började med en förfest hos några amerikanare/australiensare. När vi sedan begav oss till en av de större festerna så var det helt dött och då menar jag helt dött. Vi träffade dock en grupp trevliga norskor/norrmän, som vi sedan festade med resten av kvällen med.

På fredagen var det lektion igen (har bara en lektion per dag och alla börjar på eftermiddagarna). Denna gång var det en lektion om fordonskomponenter. Det var dock omöjligt att förstå läraren, han pratade snabbt och ganska tyst också. På kvällen begav jag mig till ett öltält. Dock verkade det som detta var fel dag att gå till öltält om man inte var i tid. Kom dit klockan 17.00 vilket jag tyckte var tidigt. Trots detta behövde jag köa i två timmar med folk som var minderåriga (lägre gräns här i Tyskland för att bruka alkohol). Kön var också rena katastrofen, folket i kön var packade som sillar och så knuffade folk varandra hela tiden. Polisen kom så klart, men de stjälpte mer än hjälpte. Väl inne så träffade jag norrmännen från igår. Kan säga att det är riktigt trevlig stämning i dessa stora öltält. Måste upplevas.

På tisdagen var jag med min tyska klass i ett öltält på vårfesten. Vi hade riktigt trevligt. Vet inte vad jag kan skriva mer om det. De säljer nästintill bara öl i en liters glas och priset är 7,9 €.

Denna vecka har lektionerna börjat. Har inte riktigt bestämt mig för vilka klasser jag kommer läsa så jag tänker gå på mer än vad jag behöver och se vilka jag sen ska välja. Har pratat med min studievägledare här på Universität Stuttgart och han berättade att mina tentor är i slutet av September och i början av Oktober.

BTW, denna vecka har det bestämts att Mikael och Erik kommer komma ner till mig den 26 juli och kommer stanna till och med den 2 Augusti. Det kommer bli alla tiders. Erik kommer fylla 25 år under denna vecka och jag fyller en vecka tidigare, så vi kommer att ha mycket att fira!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar