onsdag 3 mars 2010

En dag med mycket att göra. Dagen började med intro till tyska kursen och till universitetet. Verkar som det är mest spansk talande, ryssar och kineser som är utbytesstudenter. Väldigt många "mysko" människor också, men vad kunde man förvänta sig=) Var 0 gradigt imorse och frost när jag gick till skolan. Inte alls najs, när det har varit 10 grader de senaste dagarna.

Signa upp med för två resor (för utbytesstudenter), en till Karlsruhe och en till Bodensee. Det var billigt så, varför inte.

Var rundvandring kring campus. Var svinkallt, för jag hade valt sommarjackan istället för min goa vinterjacka. Träffade två amerikaner (Jeff och Shaun) från Michigan. Goa gubbar. Gick sen och åt middag med dessa. De hade en liten annan syn på tyskland än vad jag hade.

Fick reda på hur det gick på tyska test idag också. Ska börja i Stufe B 1.1. Vete tusan vad som menas med det. Det verkar som det finns tre bokstävs nivåer: A, B och C. Varje bokstavs nivå delas sen upp i två delar: 1 och 2. Dock vad 1.1 betyder har jag ingen aning om. Tror jag skall vara rätt så nöjd med denna nivån, vill ju inte ha för svår eller för lätt heller. Det värsta är dock att lektionerna börjar klockan 8.00 och detta varje dag också. Om inte detta vore nog så ligger inte lektionerna på campus heller utan jag måste in till Stuttgart city (först tunnelbana och sen buss).

1 kommentar:

  1. O stackars Martin. Får du gå upp lite tidigt och åka lokaltrafik. E bara att skita i det och åka hem. Nu går det bara utför!

    SvaraRadera