söndag 28 mars 2010

Ups, inget bloggande sedan i torsdag. Som jag har sagt förut så går tiden mycket snabbt för mig här nere.

Så vad hände i fredags? Var med klassen på Mercedes museumet. Måste säga att efter ha varit där en gång innan så var det ingen höjdare direkt att komma dit en gång till. Var exakt samma bilar, som för två år sedan. Och för att inte fylla denna blog med bara bil bilder (har fått lite klagomål *host*). Tänkte postat en bild på en McLaren 722 SLR, men det får vara. Efter museumet åkte jag hem och tog en tupplur. På kvällen var det först fest med klassen och sedan gick jag till en fest med bara tyskar. Riktigt bra kväll, blev dock tidig läggdags=)

I lördags var jag i Karlsruhe. Glömde så klart sätta min väckaklocka efter jag hade kommit hem från de två festerna. Vaknade dock av en ren slump perfekt en timma innan avfärd. Ibland gäller det att ha tur. Dock så glömde jag ta med mig min kamera till denna utflykt. Ber om ursäkt för detta. Tog dock en bild med mobilen på slottet. Trippen till Karlsruhe var direkt ingen höjdare. Efter ha besökt staden åkte vi till ett bryggeri, där vi fick en tour och åt lite mat. Vi var dessutom på något slags kommunkation/media museum. På kvällen var jag rätt så trött så det blev bara att vara hemma och slappa, såg på The Boondock saints. Riktigt go rulle.


Idag, söndag, så var det meningen att jag skulle besökt Andreas. Det fick ställas in pga ont om tid. Istället åkte jag, Arne (norsk) och Lars (dansk) till Porsche museumet. Tredje gången för mig där nu. Inget nytt i själva museumet, men i försäljningshallen stod där 4 stycken GT3 RS, min drömbil. Så himla underbar bil. Tog även en film på dessa bilar.


(Tryck på länken för bättre kvalite)



Förresten ändrade planer angående påsken. Skrev förut att jag skulle till Zürich, det är inställt. Istället blir det till att besöka Frankfurt am main istället. Blir nog kul det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar